Tesla inwestując w Bitcoin zarobiła więcej niż na sprzedaży samochodów

Na podstawie danych podanych przez Wedbush Securities, szacuje się, że inwestycja BTC Tesli jest, póki co, stosunkowo bardziej opłacalna od rocznej sprzedaży samochodów. Tesla wzbogaciła się poprzez bitcoin o ponad 1 miliard dolarów, natomiast inwestycja została ogłoszona niespełna miesiąc temu. Patrząc na to z perspektywy, firma jest na szlaku zarobienia większej kwoty na inwestycjach w bitcoiny, niż na osiągnięciu zysków ze sprzedaży samochodów elektrycznych w 2020 roku.

Dnia 20 lutego tefo roku, kurs bitcoina osiągnął nowy, rekordowy poziom, a mianowicie 57 553 USD. W efekcie stanowi to eskalację o ponad 48 procent od momentu ujawnienia przez Teslę swojego  zakupu bitcoina za 1,5 miliarda USD.

Zyski Tesli w pierwszym roku sprzedaży

Pierwszy rok, w którym Tesla osiągnęła pełny zysk w związku ze sprzedażą, to 2020 rok. Sprzedano wówczas powyżej 500 000 samochodów elektrycznych.

Producent Tesli zarobił 721 milionów dolarów z jej sprzedaży, co jest pokaźną różnicą porównując 826 milionami dolarów straconych przez firmę w 2019 roku. Po obliczeniach całoroczne przychody producenta to 31,5 miliarda dolarów. Co za tym idzie, nastąpił wzrost akcji Tesli w 2020 roku o ponad 800 procent, nawet podczas trwającej w tym roku globalnej pandemii.

Przewidywany wzrost udziałów Tesli

Niektórzy są sceptycznie nastawieni, określajac  sytuację na akcjach Tesli w porównaniu z bańką, w związku z jej kapitalizację rynkową, która wynosi niespełna 749 miliardów dolarów. Jako przykład, japońska firma samochodowa Toyota, której  wzrost rynkowy wynosi „zaledwie” 207,5 miliarda dolarów, osiągnął zarobek w wysokości 8 miliardów dolarów ze sprzedaży w związku ze sprzedażą samochodów tylko w trzecim kwartale ubiegłego roku.

ARK Invest wskazuje, iż udziały Tesli mogą ulec wzrostowi do 22 000 USD w przewidywanym okresie do 2024 r., w przypadku, gdy uda się firmie obniżyć koszty, a ponadto wybudować fabryki w racjonalny sposób, a także uruchomiając sieć suwerennej jazdy, która będzie w stanie przynieść zagrożenie innym firmom, między innymi takimi jak Uber, czy Lift.